INFLUENS MARKETING 2021 – strategija i primeri

Agencija za digitalni marketing i consalting

ŠTA JE INFLUENS MARKETING?

INFLUENS MARKETING u bukvalno prevedenom značenju je MARKETING UTICAJA.

ŠTA TO ZNAČI?

Najprostije rečeno to znači da ljudi sve više prate osobe koje se ističu po nečemu na društvenim mrežama. Influenseri su ljudi koji kreiraju sadržaj koji drugi ljudi prepoznaju kao koristan, edukativan ili zabavan. Vremenom influenseri oko sebe skupljaju bazu ljudi koji imaju ista ili slična interesovanja kao i oni. Tako influenseri postaju mediji, a influens marketing je nešto bez čega se marketing u 2021. ne može zamisliti.

Šta je sa poznatim ličnostima? Da li su oni influenseri?

Na žalost, sve više poznatih ličnosti (glumaca, pevača, sportista…) prihvata da reklamira previše proizvoda i usluga. Dešava se da oni nemaju kredibilitet i da na kraju takav marketing brendu bude samo trošak i ništa više.

Kredibilitet i poverenje koje imaju influenseri stiče se mesecima, nekad i godinama, ali isto tako može da se izgubi veoma brzo. I to baš tako kao što to neke poznate ličnosti rade – prevelikim brojem reklama bez pokrića, ali i sadržajem koji nije primeren niti očekivan od strane pratilaca.

Bitno je da shvatite da nisu sve poznate osobe influenseri, kao i da nisu svi ljudi koji imaju veliki broj pratilaca influenseri.

Influenseri su izmislili influens marketing da bi živeli lepši život i dobijali besplatne stvari

Influenseri žele samo besplatnu hranu i smeštaj u luksuznim hotelima

Ove, kao i ostale tvrdnje i te kako mogu biti tačne. I na internetu i u realnom životu postoji mnogo ljudi koji samo žele da se ogrebu za nešto, dobiju nešto besplatno ili se pretvaraju da su nešto što nisu.

Šta uglavnom radite sa takvim ljudima u realnom životu? Izbegavate ih i ignorišete. Ni na Internetu ne bi trebalo to da bude drugačije.

KAKO DA ZNAM DA NEKO STVARNO IMA UTICAJ?

Da neko stvarno ima uticaj možete saznati ako pogledate malo više od samog broja folovera koji neki influenser ima.

Ako neko ko ima 100.000 folovera za fotografiju od 4000 lajkova traži 500 evra, a drugi ima 30.000 folovera i za fotografiju sa 2000 lajkova traži 200 evra, možda je bolje da se odlučite za dva influensera koja će vam za 400 evra omogućiti doseg do istog broja ljudi, ali, možda drugačijeg interesovanja.

Ovo je samo jedan od primera, svakako je preporuka da kada istražujete influensere fokusirate se na onima koji prave video sadržaj i/ili imaju svoj blog. Zašto?

ZATO ŠTO INSTAGRAM FOTOGRAFIJA NESTANE KROZ PAR SATI. Video materijal objavljen na YouTube platformi, kao i blog postovi ostaju indeksirani na Guglu što znači da i za par godina, ukoliko neko pretraži taj sadržaj moćiće da ga pronađe. To sa običnom instagram fotografijom nije slučaj. Takođe i to ne znači da klasična instagram fotografija nije dobra za promociju – nekad zna da bude odličan izbor, samo je važno da vi znate ŠTA VAM JE CILJ tj. šta želite da postignete angažovanjem influensera.

Obratite paznju na to kakvu interakciju influenser ima sa publikom, da li je uopšte ima? Da li kreira besplatan sadržaj ili je sve reklama? Da li edukuje svoju publiku? Da li ‚‚prosi” za proizvode i usluge? Da li ima kredibilitet tj. da li ljudi koji ga prate veruju njegovim ili njenim preporukama? Da li ima iste ili slične vrednosti kao i vaš brend/kompanija?

Ono što morate znati to je da ukoliko se influenser i proizvod/usluga koju vi želite da ispromovišete NE POKLAPAJU 100% tu dolazi do pada dosega objava influensera što ni vama ni njemu ne ide u korist.

INFLUENSER JE…

Osoba koja kreira sadržaj na drušvenim mrežama ili blogu koji pomaže, edukuje ili zabavlja – profil mu se ne svodi na slikanje se na svakom ćošku samo zbog srca, lajkova i reklame. Pravi influenser nikada neće pristati da promoviše nešto što nije u skladu sa njegovim uverenjima i profilom jer i on sam gradi brend u koji ljudi imaju poverenja, a on zna da se poverenje lako gubi. Influenser je osoba koja se trudi da svojim pratiocima da vrednost, ali je u isto vreme i iskrena – influenseri nisu mašine, portali i novine – oni su ljudi od krvi i mesa sa osećanjima i svojim potrebama, koje se menjaju. Influenseri su radozlale osobe koje vole da probaju nove stvari i to rado dele sa svojim pratiocima. Influenseri su ljudi koji vole svoje pratioce i žele da im pomognu tako što će im predložiti vaš proizvod ili uslugu. Pravi influenseri ne žele da “uvale” svojim pratiocima ono što vi želite da promovišete jer znaju da ukoliko to urade gube poverenje i uticaj.

INFLUENS MARKETING KAMPANJE

Kakve sve kampanje možete da radite sa influenserima i kako možete da angažujete influensere da promovišu vaš biznis?

NAJBOLJE se u najvećem broju slučajeva pokazuje neagresivna BREND AMBASADOR PRIČA

Kako to funkcioniše?

Sklopite ugovor na određeni period sa influenserom, dogovorite okviran broj objava i pustite ga da on sam, u skladu sa svojim sadržajem objavljuje sadržaj koji ste vi sponzorisali – nekad sa direktim tagom, ali mnogo češće bez taga, suptilno pokazujući svoju odanost brendu. Tako vremenom ljudi koji prate vašeg influensera nauče sve o vašem brendu, kroz prirodne i klasične objave influensera (koje bi tu bile, čak i da vi niste platili reklamu, samo bez brenda).

Kakve sve još saradnje sa influenserima postoje?

Sa influenserom možete dogovoriti i samo jednu objavu u vidu teksta, videa ili blog posta.

Nekada možete organizovati i darivanje – ali se uvek potrudite da proizvod ili usluga koju poklanjate budu totalno u skladu sa objavama influensera. Nema svrhe deliti vikend odmor na profilu influensera koji se bavi jogom, na primer, ali ako delite kurs joge na Fruškoj gori – postoji velika mogućnost da će mnogi i uplatiti taj kurs jer upravo prate tog influensera zbog joge, a ne samo zato što deli vikend odmor za dve osobe.

Takođe nema svrhe poklanjati paletu senki ili kozmetičke proizvode na profilu osobe koja se bavi automobilizmom samo zato što ta osoba ima veliki broj pratilaca. Razumete poentu?

Nije popularno, ali je najbolje

Na našim prostorima nije popularno davati kodove za popust ili linkove preko kojih će ljudi kupiti ili rezervisati vašu uslugu, a koji vam tačno pokazuju da su došli do vas preko određenog influensra. Zašto? Zato što se influenseri boje da nemaju uticaj, a agencije se boje da klijent neće dobiti ono što želi, pa se ova opcija često izbegava.

Ipak, ovo je najbolji način da ispratite da li neko stvarno ima uticaj na ljude koji ga prate ili ne. Naravno, uvek morate uzeti u obzir da li su vaša usluga ili proizvod potrebni ljudima, koliko dugo traje kampanja, kao i da li ste dali neodoljivu ponudu koju ljudi ne mogu tako lako da izguglaju i odu kod vaše konkurencije. Takođe ove metode su nepotrebne ukoliko samo želite da ljudi saznaju i čuju za vaš brend / novi proizvod / uslugu.

KAKO NAPRAVITI NAJBOLJU INFLUENS MARKETING KAMPANJU?

  1. NAPIŠITE I DOBRO DEFINIŠITE SVOJ CILJ ( da li je to povećanje pratilaca na mrežama, prodaja proizvoda ili želite da ljudi čuju za neku vašu novu uslugu… možda ste promenili logo pa želite da ljudi to saznaju… mnogo je opcija, ali samo vi znate šta vašem biznisu SADA treba). Obavezno je definisanje budžeta.
  2. KRENITE U POTRAGU ZA INFLUENSERIMA koji imaju ono što vama treba i nikako svoju pretragu ne ograničavajte samo na Instagram. Tražite ljude koji dele iste vrednosti kao i vaša kompanija, koji imaju kredibilitet, znaju o čemu govore i koji stvarno mogu da urade iskrenu recenziju, na primer, vašeg proizvoda ili usluge. U širokom krugu zaobilazite ogromne brojeve i profile koji reklamiraju sve od igle do lokomotive.
  3. KONTAKTIRAJTE INFLUENSERA – ukoliko ste uradili svoje istraživanje dobro, sigurno ste uspeli da pronađete email osobe koja vam je potrebna. Napišite im šta želite, koji je cilj vaše promocije, šta želite od njih, zatražite media kit i saznajte koliko košta njihov rad.
  4. Kada odaberete osobe koje planirate da angažujete NIKAKO NE SUGERIŠITE KAKO BI NJIHOV SADRŽAJ TREBALO DA IZGLEDA. Pošaljite im brif i pustite ih da za vas naprave KORISTAN SADRŽAJ a ne reklamu. Ukoliko želite REKLAMU i slike iz kataloga- influens marketing nije ono što vam treba
  5. Ugovor koji sastavite poštujte i ne koristite njihov materijal UKOLIKO vam to ugovorom nije dopušteno. Ukoliko ste platili za objavu na njihovoj platformi, to ne znači da vi možete da koristite taj materijal kako želite (osim ako to ugovorom nije definisano)
  6. Tražite statistiku i rezultate od influnsera, ali im takođe obavezno recite koliko ste zadovoljni onim što su oni uradili za vas (opet se vraćam na istraživanje, ali ukoliko ste ga dobro uradili vrlo dobro ćete znati šta da očekujete od osoba koje ste odabrali za vašu kampanju)
  7. Ukoliko vam sve ovo zvuči komplikovano – angažujte agenciju koja će sve ovo da odradi umesto vas

55% kompanija je u 2019. imala poseban budžet za influens marketing. 4 od 5 komapnija su u 2020. taj budžet povećali bez obzira na pandemiju. U 2021. značaj influensera u marketingu ne opada, već raste.

Ljudi vole kada mogu da se poistovete sa onima koji su im slični, zato influenseri imaju sve veći broj pratilaca iz godine u godinu. To je vaša šansa, iskoristite je pametno.

LIČNI BRENDING JE SJAJNA OPCIJA MARKETINGA GDE MOŽETE KORISTITI SVOJ UTICAJ KAKO BISTE DOŠLI DO ŠTO VEĆEG BROJA LJUDI. ŽELITE DA SAZNATE VIŠE O TOME? Kliknite ovde

ISKORISTI ONLINE SVET DA ŠTO VIŠE LJUDI SAZNA ZA TVOJ BIZNIS

tako što ćeš nama prepustiti ono što je tebi dosadno i strano. Sada možda znaš sve o influens marketingu, ali ne znaš odakle da počneš – javi nam se.

DOK SE TI BAVIŠ SVOJIM POSLOM I STVARIMA KOJE VOLIŠ

mi radimo ono što mi najviše volimo i ono u čemu smo najbolji!